N-VA: ‘NMBS onderzoekt aanwezigheid op WhatsApp’

Door Inez De Coninck op 13 maart 2017, over deze onderwerpen: Parlementair werk, Spoorwegen

Brussel – De NMBS overweegt om voortaan ook te communiceren via het sociale mediakanaal Whatsapp. Dat zegt minister Bellot op een vraag van Kamerlid Inez De Coninck (N-VA). Beiden zijn zeer tevreden over hoe de NMBS communiceert via sociale media. “NMBS op sociale media mag je gerust een succesverhaal noemen”.

Antwoord binnen de 5 minuten

De NMBS is vandaag actief op 5 sociale mediakanalen: Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn en Youtube. In 2016 kreeg de NMBS gemiddeld 700 vragen of statements per dag van reizigers via die kanalen.  Op de meeste vragen kan de NMBS binnen de 5 minuten een antwoord geven, waardoor de NMBS tot de snelst antwoordende ondernemingen van het land behoort.

Het bedrijf stuurde ook zo’n 7.050 proactieve posts uit over real-time treinverkeer, aanbiedingen en promoties over de actualiteit en als duiding van projecten. “De NMBS op sociale media, dat mag je gerust een succesverhaal noemen” vindt Kamerlid De Coninck.

uitbreiden naar Whatsapp?

Dagelijks worden de sociale media accounts van de NMBS bemand vanaf 6 uur (in het weekend vanaf 7 uur) tot 21u30. Die vorm van communicatie wordt door vele reizigers enorm geapprecieerd. Het geeft een persoonlijke touch aan een mastodont van een bedrijf.

In de eerste plaats wil de NMBS haar huidige aanwezigheid op sociale media verbeteren. Maar het bedrijf denkt er ook aan om uit te breiden naar Whatsapp, zo blijkt uit het antwoord van de minister. Het Kamerlid hoopt dat de NMBS hieruit leert voor andere projecten binnen het bedrijf.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is